seoyab

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها
  • ۰
  • ۰

محتوا چیست ؟

چنانچه بخواهیم در مورد واژه محتوا سخن بگوییم ابتدا باید آن را از نظر ساختار لغوی و معنای خود کلمه بررسی نموده و سپس به مفهوم تحت اللفظی و کاربردی آن بپردازیم .

یکی از ویژگی های زبان فارسی ، درهم تنیدگی بسیار زیاد آن با زبان عربیست که سبب شده است تا گاه معنای برخی کلمات به جای دیگری به کار بروند . برای افرادی که به زبان عربی مسلّط بوده و با آن سخن می گویند واضح و مبرهن است که هر کلمه ، در هر باب و وزنی چه معنایی دارد ، حال اینکه با ورود این لغات به زبان فارسی و گویش ایرانیان ، معانی آن ها نیز دستخوش تغییرات قرار گرفته است . به عنوان مثال همین کلمه «محتوا» که قصد تشریح آن را داریم ، در فرهنگ لغات فارسی به معنای « آنچه درون چیزی قرار دارد » یا « مضمونِ سخن » معرفی شده است ، عباراتی که ما را به یاد محتویات یک پدیده می اندازد . در حالی که این واژه به معنای ماتعلقات پدیده ای خاص می باشد ، محتوایی که به ویژه در فضای مجازی و رسانه ها بدان اشاره می شود برگردان فارسی واژه  Contentمی باشد . ناگفته نماند که استفاده از کلمه محتوا به عنوان رسانه (media) نیز امریست که به اشتباه جای افتاده است ، با این حال استفاده از آن نیز اجتناب ناپذیر است . با این مثال ساده تفاوت میان محتوا و رسانه را بهتر درک کنید . فرض کنید شما یک دی وی دی فیلم در دست دارید . در این مثال دی وی دی به عنوان پدیده ای فیزیکی که حاوی اطلاعاتی می باشد "مدیا" یا رسانه ماست ، حال اینکه به فیلمی که داخل آن وجود "کانتنت" یا محتوا گفته می شود .

  • ۹۸/۰۶/۱۳
  • seoyab seoyab

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی